SR Lubaczów

Deklaracja dostępności

To jest: oficjalne oświadczenie o dostępności (accessibility statement).
Serwis należy do: Sąd Rejonowy w Lubaczowie
Dostępny jest pod adresem: https://lubaczow.sr.gov.pl
Data opublikowania strony internetowej: 20 września 2022 rok
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 20 września 2022 rok
Status pod względem zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej: zgodna z WCAG 2.1 na poziomie AA
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 20 września 2022 rok
Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: perfekcyjneStrony.pl

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku stwierdzenia problemów z dostępnością prosimy o kontakt: 
Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Agnieszka Król-Zajdel
Email do osoby kontaktowej: dostepnosc@rzeszow.sa.gov.pl
Numer telefonu do osoby kontaktowej: 17 858 02 25

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?

Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności (A, AA oraz AAA). Jako cel postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA. Wydawca i redakcja serwisu w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.

Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?

Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.

Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

Wygląd
Układ graficzny serwisu jest w całości opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.

Na stronach serwisu używane są tylko względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.

Odnośniki
Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu). Niektóre odnośniki prowadzą do plików, które nie są plikami dostępnymi cyfrowo.

Obrazki
Wszystkie obrazki i grafiki prezentacyjne zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony, tak aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.

Udogodnienia
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
przełączniki zmiany kontrastu
Korzystanie z klawiatury i skrótów klawiaturowych

Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych – dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku.

Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Dostępność architektoniczna

Sąd Rejonowy w Lubaczowie ma siedzibę przy ul. Mickiewicza 24, 37-600 Lubaczów.

Dojazd do budynku

Do siedziby Sądu Rejonowego prowadzi wejście od strony ulicy Mickiewicza.

Dostępność miejsc parkingowych:

Na wewnętrznym parkingu sądu znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Parkowanie na tych miejscach jest bezpłatne, osoby chcące skorzystać z tego parkingu proszone są o zgłoszenie tego faktu ochronie sądu przy wjeździe na parking.

Dostępność wejścia

Po wejściu do budynku znajduje się punkt kontroli obsługiwany przez pracowników ochrony. Za punktem kontroli po lewej stronie znajduje się Biuro Podawcze, po lewej stronie znajduje się kasa. W holu głównym została umieszczona tablica z informacją o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu.

Informacje dla osób poruszających się na wózkach

Do budynku przy ulicy Mickiweicza dla osoby poruszającej sią na wózku inwalidzkim prowadzi poczylnia o stosownym stopniu nachylenia od strony parkingu wewnętrznego Drzwi wejściowe do budynku nie są automatyczne. Przed wejściem do budynku sądu osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich proszone są o zgłoszenie takiego faktu ochronie budynku. Ochrona budynku pomoże dotrzeć osobie niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim do miejsca docelowego sądu. Wszystkie piętra budynku sądu oraz budynku ksiąg wieczystych są ze soba skomunikowane. Budynek posiada windę dla osób niepełnosprawnych oraz platformy schodowe. Wszystkie urzadzenia zabezpieczone są w przypadku wystąpienia awarii oraz posiadają syglalizacje alarmową połaczona bezpoesrednio z ochroną. Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. W holu głównym zamieszczono informację o ich położeniu wraz z oznaczeniem graficznym.

Informacje dla osób niewidomych i słabowidzących

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. O możliwości wejścia na salę rozpraw decyduje sąd. Tablice informacyjna o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu nie są dostępne w alfabecie Braille’a, nie ma również oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących. Dlatego też planując przybycie do sądu najlepiej uprzednio zadzwonić i umówić się z przewodnikiem.

Kontakt do przewodników:

Biuro Obsługi Interesanta numer telefonu 16 632 50 64

Informacja dla osób niesłyszących

Pracownicy sądu nie posługują się językiem migowym. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie takiej potrzeby na numery kontaktowe podane powyżej.

Plan działania Sądu Rejonowego w Przemyślu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025.

https://www.przemysl.so.gov.pl/images/Plan_dzialan/Plan_dzia%C5%82ania_SO_PRZEMY%C5%9AL.pdf

pdfRaport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego za rok 2020.pdf

pdfzarządzenie_uchylające__zarządzenie_wyznaczające_Koordynatorów_do Spraw_Dostepności.pdf

pdfZarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do Spraw Dostępności739.79 KB

O G Ł O S Z E N I E
Prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie
zawierające informację o powołaniach
sędziów Sądu Rejonowego w Lubaczowie





Lp.

Imię i nazwisko

Organ powołujący

Organ wnioskujący o powołanie

Data powołania

Miejsce służbowe (siedziba) sędziego

1.

Dominika Bojdecka

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej



Krajowa Rada Sądownictwa

20 grudnia 2007 r.

Sąd Rejonowy w Lubaczowie

2.

Artur Broś

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej



Krajowa Rada Sądownictwa

20 października 1999 r.

Sąd Rejonowy w Lubaczowie

3.

Elżbietą Grzeczka

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej



Krajowa Rada Sądownictwa

21 lutego 2001 r.

Sąd Rejonowy w Lubaczowie

4.

Ewa Hełmecka

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej



Krajowa Rada Sądownictwa

9 kwietnia 2008 r.









1 stycznia 2016 r.

Sąd Rejonowy w Jarosławiu







Sąd Rejonowy w Lubaczowie

5.

Monika Motyczka

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej

Krajowa Rada Sądownictwa

9 czerwca 2009 r.

Sąd Rejonowy w Lubaczowie

Informacja dla studentów i innych osób przygotowujących pracę dyplomową lub przeprowadzających badania naukowe.

 

W celu uzyskania zgody na udostępnienie do wglądu akt sądowych lub repertoriów Sądu Rejonowego w Lubaczowie należy złożyć wypełniony i czytelnie podpisany wniosek skierowany do Prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie (według formularza wniosku udostępnionego w linku poniżej), w którym wnioskodawca uzasadnia konieczność otrzymania dostępu do wnioskowanych akt oraz wskazuje konkretne sygnatury akt spraw lub kategorie spraw (powołując się na artykuły kodeksów).

Niezbędne jest także czytelne podpisanie dołączonego do formularza wniosku załącznika nr 1 (zgody na przetwarzanie przez Sąd Rejonowy w Lubaczowie danych osobowych wnioskodawcy wraz z klauzulą informacyjną) oraz załącznika nr 2 (oświadczenia związanego z przetwarzaniem udostępnionych w związku z badaniami naukowymi danych osobowych), zgodnych z przepisami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Należy nadto załączyć aktualne zaświadczenie z uczelni lub innej uprawnionej instytucji, potwierdzające fakt przygotowywania pracy naukowo – badawczej.

 

Link do formularza wniosku z niezbędnymi oświadczeniami

W załącznikach poniżej zamieszczono podział czynności sędziów oraz starszego referendarza Sądu Rejonowego w Lubaczowie.

I Wydział Cywilny

 pdf Anna Drabik - Prezes Sądu Rejonowego w Lubaczowie,

 pdfArtur Broś - Przewodniczący Wydziału

II Wydział Karny

  pdf Ewa Hełmecka - Przewodnicząca Wydziału

III Wydział Rodzinny i Nieletnich

   pdf Dominika Bojdecka  - Przewodnicząca Wydziału

   pdf Monika Motyczka

IV Wydział Ksiąg Wieczystych

   pdfPiotr Łyda -Przewodniczący Wydziału

   pdfDominika Szczygielska 

Kuratorzy Zawodowi /pion karny/

 

 

-Janusz Dziadura-                             wtorek, piątek godz. 9.00-14.00

Pok.5 B, tel.166325068 wew. 068

j.dziadura@lubaczow.sr.gov.pl

 

-Bogumiła Broź-Kiczuła-                  środa, piątek godz. 9.00-14.00

Pok. 5B, tel.166325068 wew.068

b.broz@lubaczow.sr.gov.pl

Kuratorzy Zawodowi /pion rodzinny/

 

 

-Alicja Pęcak-                        poniedziałek, czwartek godz. 9.00-14.00

Pok. 26, tel. 166325073 wew. 073

a.pecak@lubaczow.sr.gov.pl

 

Sędziowie  i Referendarze Sądu Rejonowego w  Lubaczowie  

 

I Wydział Cywilny:

 - Artur  Broś - Przewodniczący Wydziału

- Anna Drabik - Prezes Sądu Rejonowego w Lubaczowie

 

 II Wydział Karny:

- Ewa Hełmecka -  Przewodnicząca Wydziału

 

 III Wydział Rodzinny i  Nieletnich:

 - Dominika Bojdecka - Przewodnicząca Wydziału

 - Monika Motyczka

 

 IV Wydział Ksiąg Wieczystych:

 Piotr Łyda - Przewodniczący Wydziału

 Dominika Szczygielska referendarz sądowy

 

 

Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej Sądu Rejonowego w Lubaczowie

Lokalizacja:

ul. Mickiewicza 24,

37-600 Lubaczów

 

piętro:

Parter

pokoje: 

10, 11

telefon:

166325079, 166325073, 166325068, 166325075

fax:

166325079

Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej jest komórką organizacyjną Sądu Rejonowego w Lubaczowie, w ramach której kuratorzy sądowi wykonują zadania o charakterze wychowawczo - resocjalizacyjnym, diagnostycznym, profilaktycznym i kontrolnym związane z wykonywaniem orzeczeń sądu.

Zadania  sądowych kuratorów rodzinnych:

  • sprawowanie nadzorów w sprawach, w których sąd ograniczył rodzicom władzę rodzicielską nad małoletnimi dziećmi,
  • sprawowanie nadzorów  nad nieletnimi wykazującymi oznaki demoralizacji  i / lub dokonującymi czynów karalnych oraz nadzorów tymczasowych,
  • sprawowanie nadzorów nad osobami dorosłymi zobowiązanymi do leczenia odwykowego, wobec których ustanowiono na czas leczenia nadzór kuratora sądowego,
  • okresowe kontrole osób małoletnich i pełnoletnich (ubezwłasnowolnionych całkowicie), nad któremu sąd ustanowił opiekę prawną,
  • współpraca z jednostkami pomocy społecznej w sprawach opiekuńczych małoletnich umieszczonych w środowisku zastępczym (w rodzinie  zastępczej lub placówce opiekuńczo - wychowawczej),
  • udział w ustanowionych przez sąd kontaktach rodziców z małoletnimi dziećmi,
  • przymusowe odebranie osoby podlegającej władzy rodzicielskiej oraz umieszczeni w rodzinie zastępczej lub placówce opiekuńczo - wychowawczej,
  • wywiady środowiskowe przeprowadzane w postępowaniu wyjaśniającym w sprawach nieletnich i w postępowaniu rozpoznawczym w sprawach małoletnich (o zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego), o rozstrzygnięcie w  istotnych sprawach rodziny, w sprawach opiekuńczych oraz w sprawach o rozwód i separację,
  • wywiady środowiskowe do spraw objętych postępowaniem wykonawczym.

Zadania kuratorów sądowych dla dorosłych :

  • realizowanie na terenie właściwości Sądu Rejonowego w  Lubaczowie określonych przez prawo zadań w charakterze wychowawczo - resocjalizacyjnym, diagnostycznym, profilaktycznym i kontrolnym związanych z wykonywaniem orzeczeń Sądu - zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych oraz przepisami wykonawczymi,
  • kuratorzy sądowi wykonują swoje zadania w siedzibie zespołu kuratorskiej służby sądowej, a także w środowisku podopiecznych, na terenie zamkniętych zakładów i placówek ich pobytu, w związku z orzeczeniami w sprawach karnych (dozory, kara ograniczenia wolności oraz sprawy z nałożonymi obowiązkami),
  • kontrolowanie prawidłowości i efektywności sprawowania dozorów oraz innych czynności zleconych sądowym kuratorom społecznym, przedstawicielom stowarzyszeń, organizacji i instytucji oraz osobom godnym zaufania,
  • współpraca z właściwym samorządem i organizacjami społecznymi, które statutowo zajmują się opieką, wychowaniem, resocjalizacją, leczeniem i świadczeniem pomocy społecznej w środowisku otwartym;
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na zlecenie sądu, prokuratury, policji oraz innych uprawnionych organów.

Kierownik Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej

Kurator specjalista Bogumiła Broź-Kiczuła

parter, pok.10 B
tel. 166325073

fax 166325079
email: bogumila.broz@lubaczow.sr.gov.pl

Sekretariat Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej

Robert Hypiak
parter, pok.11
tel. 166325072

fax. 166325064
email: robert.hypiak@lubaczow.sr.gov.pl

Godziny pracy sekretariatu:
Poniedziałek – piątek od 10:00 – 12:00

Kuratorzy zawodowi

Imię i nazwisko kuratora oraz dane kontaktowe

Dyżury

Teren

Pion Rodzinny

Bogumiła Broź – Kiczuła

Kierownik Zespołu
bogumila.broz@lubaczow.sr.gov.pl
Telefon: 166325073
Fax: 166325079

parter, pok. 10 B

Wtorek
9:00 - 14:00
Środa
9:00 – 14:00
Piątek
9:00 – 14:00

Miasto Lubaczów- ulice:

Adama Asnyka, Adama Mickiewicza, Budowlanych, Cicha, Cypriana Kamila Norwida, Dr Zygmunta Leszczyńskiego, Dr Henryka Szymańskiego, Dworska, Elizy Orzeszkowej, Fiołkowa, Fryderyka Szopena, Gabrieli Zapolskiej,  Gen.Władysława Sikorskiego, Ignacego Krasickiego, Jana Kasprowicza, Jaśminowa, Józefa Piłsudskiego, Juliusza Słowackiego, Kasztanowa, Kazimierza Tetmajera, Krótka, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Kolejowa, ks. Hassa- Paneckiego, Kurierów Armii Krajowej, Kwiatowa, Leopolda Staffa, Leśna, Mały Łążek, Marii Dąbrowskiej, Mikołaja Kopernika, Mjr Henryka Sucharskiego, Młodowska, Monte Cassino, Myśliwska, Niemirowska, Obrońców Lwowa, Ofiar Katynia, os. Mickiewicza, Parkowa, Pod Borem, Podzamcze, Przemysłowa, Różana, Rynek, Stanisława Konery, Stanisława Wyspiańskiego, Starzyny, Strażacka, Szczepana Kruczka, Szpitalna, św. Anny, Tadeusza Kościuszki, Tadeusza Rejtana,  Techniczna, Tulipanowa, Walecznych, Westerplatte, Władysława Broniewskiego, Wspólna, Zofii Nałkowskiej, Zygmunta Krasińskiego, Żelichówka, Żwirki i Wigury

Gmina Lubaczów

Basznia Dolna, Basznia Górna, Borowa Góra, Huta Kryształowa, Hurcze, Karolówka, Młodów, Opaka, Piastowo, Podlesie, Szczutków, Tymce

- Gmina Horyniec Zdrój - miejscowości:


Horyniec Zdrój, Brusno Nowe, Dziewięcierz, Krzywe, Manasterz, Niwki Horynieckie, Nowiny Horynieckie, Podemszczyzna, Polanka Horyniecka, Prusie, Puchacze, Radruż, Świdnica, Werchrata, Wólka Horyniecka

- Gmina Wielkie Oczy - miejscowości:

Bihale, Kobylnica Wołoska, Kobylnica Ruska, Łukawiec, Majdan Lipowiecki, Potok Jaworowski, Skolin, Wielkie Oczy, Wólka Żmijowiska, Żmijowiska

 

   Pion Karny

Małgorzata Ozga
malgorzata.ozga@lubaczow.sr.gov.pl
Telefon: 166325068
Fax: 166325079

parter, pok. 10A

Poniedziałek
9:00 – 14:00
Czwartek
9:00 – 14:00

Miasto Lubaczów - ulice:

Rejtana, Rolna, Romana Dmowskiego, Różana,  rtm. Witolda Pileckiego, Rynek, Rzeczna, Rzemieślnicza, Sadowa, Sienna,  Słoneczna, Słonecznikowa ,Sosnowa, Sportowa, Stanisława Dębickiego, Stanisława Konery, Stanisława Wyspiańskiego, Starzyny, Stefana Żeromskiego, Strażacka, Sudel, Szarych Szeregów, Szpitalna, Św. Anny, Św. Huberta,św. Królowej Jadwigi,Tadeusza Kościuszki, Targowa, Techniczna, Towarowa

Tulipanowa, Unii Lubelskiej, Ustronna, Walecznych, Warzywna, Westerplatte

 Wierzbowa, Wincentego, Witosa, Wiosenna, Wiśniowa, Władysława Broniewskiego,

Władysława Jagiełły,  Władysława Łokietka, Wodna, Wojciecha Kossaka,

Wojewody Pakosława, Wojska Polskiego , Wrzosowa, Wspólna, Zacisze, Zbożowa,

Zielna, Zielona, Zofii Nałkowskiej, Zygmunta Krasińskiego, Zygmunta Nowickiego,

Żelichówka, Żniwna, Żuki, Żwirki i Wigury, Os.Jagiellonów

 

Gmina Lubaczów - miejscowości:

Budomierz, Krowica Hołodowska, Krowica Lasowa, Krowica Sama, Mokrzyca, Tymce, Załuże

- Miasto i Gmina Cieszanów

- miejscowości: Cieszanów, Chotylub, Dachnów, Dąbrówka, Doliny, Folwarki, Gorajec, Kowalówka, Niemstów, Nowe Sioło, Nowy Lubliniec, Stary Lubliniec, Żuków

 - Miasto i Gmina Narol

- miejscowości:

Chlewiska, Dębiny, Huta Różaniecka, Huta Złomy, Jędrzejówka, Kadłubiska, Lipsko, Lipie, Łukawica, Łówcza, Narol Wieś, Wola Wielka

Diana Dziadura-Rebuś
diana.dziadura@lubaczow.sr.gov.pl
Telefon: 166325075
Fax: 166325079

parter, pok. 10A

Poniedziałek
9:00 - 14:00
Środa
9:00 – 14:00 

 

Miasto Lubaczów - ulice:

Kamila Baczyńskiego, Kard. Stefana Wyszyńskiego, Kasztanowa Kasztelańska, Kazimierza Przerwy-Tetmajera, Kazimierza Wielkiego, Klonowa, Kolejowa, Kombatantów, Konwaliowa, Krótka ,ks. Bronisława Gwoździa, ks. Haasa Paneckiego, Księcia Leszka Białego, Księcia Władysława Opolczyka, Kurierów Armii Krajowej, Kwiatowa, Legionów, Leopolda Staffa, Leśna, Leśników, Lipowa, Łąkowa, Łowiecka, Malinowa, Mały Łążek, Marii Dąbrowskiej, Marii Konopnickiej, Mazury Mikołaja Kopernika, Mikołaja Zibura, Miodowa, Mjr. Henryka Sucharskiego, Mjr. Hubala Młodowska, Monte Cassino, Myśliwska, Narcyzowa, Niemirowska, Nowa, Obrońców Lubaczowa, Obrońców Lwowa, Ofiar Katynia,  Ogrodowa, Okrężna,  Osiedle Mickiewicza, Osiedle Unii Lubelskiej, Ostrowiecka, Parkowa, Partyzantów, Piaski, Piaskowa, Piotra Łukasiewicza, Płk. Stanisława Dąbka, Pod Borem, Podleśna Podzamcze, Pogodna, Polna, Poziomkowa, Ppłk Franciszka Herzoga, Prof. Franciszka Misztala, Prof. Władysława Witwickiego, Przemysłowa,

 

Gmina Lubaczów - miejscowości:

Basznia Dolna, Basznia Górna, Borowa Góra, Dąbrowa, Huta Kryształowa, Piastowo, Podlesie, Szczutków, Wólka Krowicka

 - Gmina Wielkie Oczy - miejscowości:

Bihale, Kobylnica Wołoska, Kobylnica Ruska, Łukawiec, Majdan Lipowiecki, Potok Jaworowski, Skolin, Wielkie Oczy, Wólka Żmijowiska, Żmijowiska

Gmina Horyniec Zdrój - miejscowości:

Horyniec Zdrój, Brusno Nowe, Dziewięcierz, Horyniec Zdrój, Krzywe, Manasterz, Niwki Horynieckie, Podemszczyzna, Polanka Horyniecka, Prusie, Radruż, Świdnica, Werchrata

 

Bogusław Kuźniar
boguslaw.kuzniar@lubaczow.sr.gov.pl
Telefon: 166325079
Fax: 166325079

parter, pok. 11

Środa
9:00 – 14:00
Piątek
9:00 – 14:00

Miasto Lubaczów:

3-go Maja, Adama Asnyka, Adama Mickiewicza, Agenora Gołuchowskiego, Akacjowa, aleja kardynała Mariana Jaworskiego, Aleksandra Gierymskiego, Andrzeja II Węgierskiego, Arcybiskupa Eugeniusza Baziaka, Armii Krajowej, Artura Grottgera,

Batalionów Chłopskich, Boczna Mazury, Bohaterów Września 1939, Bolesława Chrobrego,  Bolesława Krzywoustego, Bolesława Prusa, Brzozowa, Budowlanych, Chabrowa, Cicha, Cypriana Kamila Norwida, Dębowa, Dolna, Dr Henryka M.Szymańskiego, Dr Szczepana Kruczka, Dr Zygmunta Leszczyńskiego

Dworska, Działkowa, Elizy Orzeszkowej, Eugeniusza Kwiatkowskiego, Fabryczna,Fiołkowa, Franciszka Mazurkiewicza, Fryderyka Szopena, Gabrieli Zapolskiej, Gen. Antoniego Jeziorańskiego, Gen. Grota-Roweckiego, gen. Hallera,

Gen. Józefa Kustronia, Gen. Przemysława Nakoniecznikoffa, Gen. Władysława Sikorskiego, Grunwaldzka, Grzybowa, Handlowa, Henryka Sienkiewicza, Hetmana A. M. Sieniawskiego, Hetmana Jana Tarnowskiego, Hotelowa, Ignacego Krasickiego,

 Ignacego Mościckiego, Inżynierska, Irysowa, Jacka Malczewskiego, Jagodowa, Jana III Sobieskiego, Jana Kasprowicza, Jana Kochanowskiego, Jana Matejki, Jarzębinowa, Jasna, Jaśminowa,  Jaworowa, Józefa Chełmońskiego, Józefa Conrad-Korzeniowskiego,Józefa Ignacego Kraszewskiego, Józefa Piłsudskiego, Józefa Pluchy, Juliusza Słowackiego, os.Unii Lubelskiej

Gmina Lubaczów- miejscowości :

Antoniki, Bałaje, Dąbków, Hurcze, Karolówka, Lisie Jamy, Młodów,  Opaka

- Miasto Oleszyce

- Gmina Oleszyce - miejscowości:
Borchów, Futory, Lipina, Lubomierz, Nowa Grobla, Stare Oleszyce, Stare Sioło, Sucha Wola, Zabiała, Zalesie

- Gmina Stary Dzików

- miejscowości: Stary Dzików, Cewków, Moszczanica, Nowy Dzików, Ułazów

 

 

Imię i nazwisko kuratora oraz dane kontaktowe

Dyżury

Teren

Pion Rodzinny

Aleksandra Malec
aleksandra.malec@lubaczow.sr.gov.pl
Telefon: 166325075
Fax: 166325079

parter, pok. 10

Wtorek
9:00 – 14:00
Czwartek
9:00 – 14:00

Miasto Lubaczów - ulice:

3-go Maja, Agenora Gołuchowskiego, Akacjowa, aleja kardynała Mariana Jaworskiego, Aleksandra Gierymskiego, Andrzeja II Węgierskiego, Arcybiskupa Eugeniusza Baziaka, Armii Krajowej, Artura Grottgera,

Batalionów Chłopskich, Boczna Mazury, Bohaterów Września 1939, Bolesława Chrobrego,  Bolesława Krzywoustego, Bolesława Prusa, Brzozowa, Chabrowa,  Dębowa, Dolna, Działkowa, Eugeniusza Kwiatkowskiego, Fabryczna,

 Franciszka Mazurkiewicza, Gen. Antoniego Jeziorańskiego, Gen. Grota-Roweckiego, gen. Hallera,

Gen. Józefa Kustronia, Gen. Przemysława Nakoniecznikoffa,  Grunwaldzka, Grzybowa, Handlowa, Henryka Sienkiewicza, Hetmana A. M. Sieniawskiego, Hetmana Jana Tarnowskiego, Hotelowa,  Ignacego Mościckiego, Inżynierska, Irysowa, Jacka Malczewskiego, Jagodowa, Jana III Sobieskiego, Jana Kasprowicza, Jana Kochanowskiego, Jana Matejki, Jarzębinowa,

Jasna, Jaworowa, Józefa Chełmońskiego, Józefa Conrad-Korzeniowskiego

Józefa Ignacego Kraszewskiego, Józefa Pluchy, Kard. Stefana Wyszyńskiego, Kasztelańska, Kazimierza Wielkiego, Klonowa, Kombatantów, Konwaliowa, ks. Bronisława Gwoździa, Księcia Leszka Białego, Księcia Władysława Opolczyka,  Legionów, Leśników, Lipowa, Łąkowa, Łowiecka, Malinowa, Marii Konopnickiej, Mazury, Mikołaja Zibura, Miodowa, Mjr. Hubala, Narcyzowa, Nowa, Obrońców Lubaczowa, Ogrodowa, Okrężna, Osiedle Jagiellonów, Osiedle Unii Lubelskiej, Ostrowiecka,  Partyzantów, Piaski, Piaskowa, Piotra Łukasiewicza, Płk. Stanisława Dąbka, Podleśna, Pogodna, Polna, Poziomkowa, Ppłk Franciszka Herzoga, Prof. Franciszka Misztala, Prof. Władysława Witwickiego, Pszennego,  Rolna, Romana Dmowskiego, rtm. Witolda Pileckiego,  Rzeczna, Rzemieślnicza, Sadowa, Sienna,  Słoneczna, Słonecznikowa ,Sosnowa, Sportowa, Stanisława Dębickiego, Stefana Żeromskiego, Sudel, Szarych Szeregów, Św. Huberta, św. Królowej Jadwigi, Targowa, Towarowa, Unii Lubelskiej, Ustronna, Warzywna, Wierzbowa, Wincentego, Witosa, Wiosenna, Wiśniowa, Władysława Jagiełły,  Władysława Łokietka, ,Wodna, Wojciecha Kossaka,

Wojewody Pakosława, Wojska Polskiego , Wrzosowa, Zacisze, Zbożowa,

Zielna, Zielona,  Zygmunta Nowickiego,

Żniwna, Żuki,

 - Gmina Lubaczów

miejscowości: Budomierz, Dąbrowa, Krowica Hołodowska, Krowica Lasowa, Krowica Sama, Lisie Jamy, Wólka Krowicka; Antoniki, Bałaje,  Dąbków, Mokrzyca, Opaka,  Szczutków, Załuże

- Miasto i Gmina Cieszanów

- miejscowości: Cieszanów, Chotylub, Dachnów, Dąbrówka, Doliny, Folwarki, Gorajec, Kowalówka, Niemstów, Nowe Sioło, Nowy Lubliniec, Stary Lubliniec, Żuków

 - Miasto i Gmina Narol

- miejscowości:

Chlewiska, Dębiny, Huta Różaniecka, Huta Złomy, Jędrzejówka, Kadłubiska, Lipsko, Lipie, Łukawica, Łówcza, Narol Wieś, Wola Wielka

Antoniki, Bałaje, Basznia Dolna, Basznia Górna, Borowa Góra, Dąbków, Huta Kryształowa, Hurcze, Karolówka, Młodów, Mokrzyca, Opaka, Piastowo Podlesie, Szczutków, Tymce, Załuże

- Miasto Oleszyce

- Gmina Oleszyce - miejscowości:

Borchów, Futory, Lipina, Lubomierz, Nowa Grobla, Stare Oleszyce, Stare Sioło, Sucha Wola, Zabiała, Zalesie

 

- Gmina Stary Dzików

-miejscowości: Stary Dzików, Cewków, Moszczanica, Nowy Dzików, Ułazów

     

Rys  historyczny sądownictwa   powszechnego na  Ziemi  Lubaczowskiej

 

Powiat lubaczowski zniesiony w 1561 roku, reaktywowany został pod zaborem austriackim w 1855 roku. Jednocześnie siedzibą odrębnych władz powiatowych był pobliski Cieszanów.  Tak więc, na obszarze dzisiejszego Sądu Rejonowego w Lubaczowie istniały dwa powiaty.

W 1867 roku dokonano kolejnej reorganizacji administracji kraju, w wyniku której, zlikwidowano powiat lubaczowski, a stolicą liczącego 53.893 mieszkańców powiatu stał się Cieszanów.

Dla nowo powstałej jednostki administracyjnej - powiatu w Cieszanowie, oczywistym stało się powołanie odpowiedniej jednostki sądowniczej.
Nowy powiat obejmował miasto Lubaczów i pięć miasteczek: Cieszanów, Lipsko, Narol, Płazów, Oleszyce oraz 62 gminy wiejskie i 54 obszary dworskie.  W tym czasie, równocześnie powstały Sądy Powiatowe w Cieszanowie i Lubaczowie, dla którego jednostką nadrzędną był Sąd Obwodowy we Lwowie.

W 1909 roku liczba ludności powiatowego miasta Cieszanowa, wynosiła 3.232 osoby. Po I  wojnie światowej w 1921 roku -  2.282 osób, do liczby 3.600 mieszkańców w 1939 roku.
Według posiadanych danych, miasto Lubaczów, w 1880 roku liczyło 4.425 mieszkańców. W roku 1946 natomiast  - 4.986 mieszkańców.

Odnośnie nazewnictwa, to obecny Sąd Rejonowy w Lubaczowie, jak  wynika z posiadanych informacji, z Państwowego Archiwum w Przemyślu,   w latach 1867 - 1918 funkcjonował jako Cesarsko-Królewski Sąd Powiatowy. Już w niepodległej Rzeczypospolitej, w latach 1919 - 1928 jako Sąd Powiatowy.  Po reformie sądownictwa, w latach 1929 - 1939 jako Sąd Grodzki.  W okresie okupacji, od roku 1940 do 1944 sąd w Lubaczowie działał jako Sąd Grodzki i kolejno w latach 1945 - 1949 dalej jako Sąd Grodzki, a w  latach 1950 - 1975 jako Sąd Powiatowy.  Sąd  Rejonowy  w Lubaczowie, został  utworzony  dnia  1 czerwca   1975 roku, po kolejnej reorganizacji administracyjnej.

Sięgając do najdawniejszych zachowanych dokumentów, szematyzm Królestwa Galicji i Lodomerii na rok 1882  podaje następującą obsadę etatową sądów Lubaczowie  i Cieszanowie :

            C. k. Sąd Powiatowy w Cieszanowie. „Systemizowany etat osobowy" : jeden sędzia, jeden adiunkt, dwóch kancelistów, dwóch woźnych. Funkcje te pełnili: sędzia Bogusław Justyn, adiunkt posada nie obsadzona, ausk. Fryderyk Dittrich, kanc. Jan Krzyżanowski, Stanisław Kolasiński dla ksiąg wieczystych. Notariusz Józef Mikułowski.  Siedziba sądu znajdowała się na piętrze kamienicy w północno-zachodniej pierzei cieszanowskiego rynku.

            C. k. Sąd Powiatowy w Lubaczowie. „Systemizowany etat osobowy" : jeden sędzia, jeden adiunkt, dwóch kancelistów, trzech woźnych. Funkcje te pełnili: sędzia Albin Turzański, adiunkt Hipolit Wolański, ausk. Włodzimierz Janicki, kanceliści Adam Seffer, Jan Kowalski, notariusz Antoni Perschill.

             Z tamtego okresu zachowały się dokumenty obrazujące procesowe aspekty prowadzonych wówczas postępowań a to : pozwy, wnioski, zlecenia egzekucyjne, wezwania oraz protokoły rozpraw, które zostały przedstawione poniżej.

 m1

 

m2

m3

m4

m5

m6

m7

 

Dla potrzeb sądu, w 1903 roku przy ówczesnej ulicy Dachnowskiej wzniesiono monumentalny, piętrowy, nakryty czterospadowym dachem gmach, co uwidacznia poniższa widokówka z 1916 roku.

 m8

 W tym samym budynku, sąd działa do dzisiaj.  

W niepodległej Polsce w 1923 roku zlikwidowano powiat cieszanowski, a stolicę powiatu przeniesiono do Lubaczowa. Dla lokalnej społeczności może być ważnym, że od 1915 roku władze powiatowe urzędowały w Lubaczowie, choć powiat pozostawał cieszanowski.  Siedzibę powiatu z Cieszanowa do Lubaczowa przeniesiono oficjalnie dnia 1 stycznia 1923 roku. Nie miało to jednak żadnego wpływu na organizację sądownictwa. 

W każdym razie nadal, do 1939 roku funkcjonowały dwa odrębne sądy Powiatowy i  Grodzki w Lubaczowie oraz Sąd Grodzki w Cieszanowie. Jak wiadomo w związku z reformą z 1928 roku, jako sądy pierwszej instancji, powołano sądy grodzkie.

W sądzie w Cieszanowie, w okresie międzywojennym, z tyłu budynku, na podwórcu po prawej stronie znajdował się budynek więzienny, parterowy murowany z cegły, z dachem jednospadowym z trzema celami i mieszkaniem klucznika.

W  Lubaczowie z tyłu budynku sądu, na obszernej parceli znajdowało się więzienie, z dużym  placem dla aresztantów. W kronice parafialnej w sierpniu 1914 roku ówczesny ksiądz wikary Michał Kaspruk wspomina o przetrzymywanych tam jeńcach wojennych armii rosyjskiej wziętych do niewoli pod Cieszanowem.
Do 1939 roku klucznikiem tegoż wiezienia był Piotr Krauz. Więzienie było też miejscem bardziej tragicznych historii. W czasie okupacji sowieckiej przesłuchiwano tu zatrzymanych mieszkańców Lubaczowa i okolic, potem odsyłano ich do więzień w Rawie Ruskiej i Lwowie. Z tego też więzienia w sierpniu 1941 roku wywieziono więźniów na miejsce egzekucji w lasku na Niwkach. Miejscem egzekucji był również plac więzienny. Więziennym klucznikiem po 1941 roku był Piotr Żuk.

Po 1945 roku w budynku tym nadal było więzienie aż do 1955 roku tj. utworzenia Zakładu Karnego w Przemyślu. Następnie umieszczono tam archiwum sądu, prokuratury  i państwowego biura notarialnego oraz wygospodarowano pomieszczenia na kotłownię węglową centralnego ogrzewania i mieszkanie dla pracownika sądu.

W Lubaczowie, funkcję Naczelnika Sądu, w 1939 roku pełnił J. Drozdowski. W okresie międzywojennym sędziami byli : Marian Elektorowicz, Zygmunt Pepesz, Ignacy Hoszowski, Edward Kostecki, Antoni Rachwał.   

W 1932 roku w Cieszanowie pracowało jednocześnie tylu sędziów ile było wydziałów w sądzie, a więc 4-ch (tj. sędziowie wydziałów: karnego, cywilnego, spadkowego i tabularnego).  W tym czasie pracowali w Cieszanowie sędziowie z różnych stron kraju, ale głównie z Polski południowej, którzy mieszkali na stancjach. Wśród sędziów byli Polacy, Rusini (Ukraińcy) i Żydzi - jak cały przekrój społeczeństwa przedwojennego na tych terenach.

Pracownicy sądów stanowili elitę miejscowego społeczeństwa, nadawali ton jego życiu kulturalnemu, patriotycznemu i politycznemu. Wiele postaci zapisało się chlubnie w historii obu miast i powiatu. Warto w tym miejscu przypomnieć szczególnie wyróżniających się w lokalnym środowisku pracowników wymiaru sprawiedliwości :

- Albin Turzański -  sędzia, członek Rady Powiatu w latach osiemdziesiątych XIX  wieku, poseł Sejmu Krajowego,

- Kazimierz Krzanowski - radca sądowy w Lubaczowie, zastępca przewodniczącego  Powiatowego Komitetu Narodowego w Lubaczowie, którego był współzałożycielem w 1916 roku,

- Ernest Ganter -  notariusz, przewodniczący Powiatowego Komitetu Narodowego  w Lubaczowie,

- dr Edward Suchecki -  sędzia, współorganizator i przywódca Polskiej Organizacji  Wojskowej w Lubaczowie. Delegat Departamentu Wojskowego Naczelnego  Komitetu Narodowego na powiat cieszanowski. Kierował akcją rozbrajania   austriackiego garnizonu lubaczowskich koszar. Starał się nie dopuścić do wybuchu  konfliktu zbrojnego między ludnością polską i ukraińską w Lubaczowie. W tym celu zachęcał lubaczowian do utworzenia mieszanej polsko - ukraińsko - żydowskiej milicji.

- dr Leon Popkiewicz -  sędzia, zastępca Delegata Departamentu Wojskowego NKN,   prowadził werbunek do Legionów Polskich, a następnie do Polskiego Korpusu Posiłkowego w Cieszanowie.

Okres wojny w latach 1939 - 1944, to czas nagłych i bardzo tymczasowych zmian, tak w administracji „publicznej" jak i organizacji sądownictwa.   Po 1945 roku w Lubaczowie działał Sąd Grodzki do 1950 roku, kiedy to w jego miejsce utworzony został  dwuwydziałowy Sąd Powiatowy. Funkcję Prezesa Sądu po 1945 roku pełnił Edward Kostecki, a następnie kolejno prezesami Sądu Powiatowego  w Lubaczowie byli: Marian Nowak, Mirosława Bogusz, Julian Szozda i Jan Ziemba.

W roku 1975 w Sądzie Rejonowym działały dwa wydziały - cywilny i karny, od 1 lipca 1983 roku został utworzony wydział rodzinny i nieletnich, a dnia 1 lipca 1985 roku wydział pracy.

W 1990 roku Sąd Rejonowy przejął od Urzędu Miasta w Lubaczowie Kolegium do spraw Wykroczeń, a w dniu 1 stycznia 1993 roku, po przejęciu zlikwidowanego Państwowego Biura Notarialnego, powstał Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Lubaczowie.

Dnia 1 lipca 2000 powstał w Sądzie Rejonowym w Lubaczowie wydział cywilno - karny, który dnia 17 października 2001 roku przekształcił się w wydział grodzki.

Funkcje prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie kolejno pełnili : Franciszek Kuliński do 1990 roku, Marta Górska w latach 1990 - 1998, Lucyna Jabłońska w latach 1998 - 2002, Elżbieta Grzeczka 2002 - 2006,  a od  20 czerwca 2006 roku funkcję tę piastuje SSR Artur Broś.

Przy Sądzie Rejonowym przez cały czas działał komornik sądowy, który od 2000 roku przeniósł swoją siedzibę poza budynek sądu i z dniem 31 grudnia 2001 roku przestał być pracownikiem sądu.

Z dniem 1 stycznia 2004 roku zlikwidowany został Wydział Pracy w Sądzie w Lubaczowie, a sprawy podlegające dotychczas rozpoznaniu przez ten wydział zostały przekazane do właściwości Sądu w Jarosławiu.

Z dniem 1 lipca 2008 roku zlikwidowany został V Wydział Grodzki Sądu Rejonowego w Lubaczowie, którego sprawy zostały przejęte przez I Wydział Cywilny i II Wydział Karny tutejszego Sądu.

Od 1992 roku w siedzibie Sądu mieści się jedynie Sąd Rejonowy oraz Prokuratura Rejonowa.
         
W 1993 roku rozpoczęty został remont kapitalny budynku głównego, który zakończył się w grudniu 1997 roku.

Budynek gospodarczy sądu, w którym przechowywane były księgi wieczyste oraz akta sądowe od 1945 roku, był w bardzo złym stanie technicznym.  W październiku 2004 roku rozpoczął się remont przystosowawczy tego budynku, który zakończył się w 2005 roku i powstał bardzo funkcjonalny i nowoczesny obiekt, mieszczący archiwum ksiąg wieczystych i akt sądowych oraz nowoczesną bazę lokalową dla Wydziału Ksiąg Wieczystych.

Także w 2004 roku remont elewacji budynku głównego, a następnie zagospodarowano teren wokół budynków sądu, to jest wykonano drogę dojazdową, parking dla stron i pracowników, wyremontowano garaże, wykonano kanalizację deszczową i ściekową a także częściowo, nowe ogrodzenie posesji.

mp8

Kierownik Sekcji Administracyjnej 

tel. 016 632 50 64
fax. 016 632 50 65
sad@lubaczow.sr.gov.pl

 

Do zakresu działania Sekcji Administracyjnej Sądu Rejonowego w Lubaczowie  należą w szczególności :

  • sprawy organizacyjne sądu rejonowego;
  • prowadzenie sekretariatu Prezesa;
  • prowadzenie biura podawczego i biblioteki,
  • nadzór nad archiwum zakładowym;
  • sprawy etatowe i osobowe pracowników Sądu z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania innych organów;
  • sprawy ławników oraz kuratorów społecznych,
  • sprawy socjalno-bytowe pracowników;
  • opracowywanie sprawozdań statystycznych;
  • sprawy zaopatrzeniowe sądu rejonowego;
  • prowadzenie spraw związanych z działalnością remontową;
  • administrowanie nieruchomościami sądu rejonowego,
  • sprawy dotyczące zamówień publicznych;
  • gospodarka środkami trwałymi i składnikami majątkowymi,
  • zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa obiektów sądowych.

 

ADMINISTRACJA

 

Samodzielna Sekcja Administracyjna
pokój nr 22
tel. 16 632 50 61
fax 16 632 50 65
sad@lubaczow.sr.gov.pl

 

 

IV WYDZIAŁ KSIĄG WIECZYSTYCH

 

Przewodniczący Wydziału Referendarz sądowy Piotr Łyda
Kierownik Sekretariatu Wydziału  - Małgorzata Sokołowska

tel. 016 632 50 87
ksiegi@lubaczow.sr.gov.pl

 

Sprawy rozpoznawane w Wydziale Ksiąg Wieczystych

  • wpis własności
  • wpis wieczystego użytkowania
  • wpis ograniczonego prawa rzeczowego
  • wpis hipotek
  • wpis praw osobistych i roszczeń osobistych
  • wpis dożywocia
  • wpis ostrzeżenia

Wpisem w księdze wieczystej jest również wykreślenie wyżej wymienionych praw. Sprawy w postępowaniu wieczystoksięgowym rozpoznawane są na posiedzeniu niejawnym (art.626(1)kpc).

 

 

 

 

III WYDZIAŁ RODZINNY I NIELETNICH

 

Przewodniczący Wydziału Sędzia Sądu Rejonowego Dominika Bojdecka
Kierownik Sekretariatu Wydziału Teresa Pawluk

tel. 016 632 50 69
rodzinny@lubaczow.sr.gov.pl

 

Do zakresu działania III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich należy rozpatrywanie spraw:

  • z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w tym sprawy dotyczące:
    - zawarcia małżeństwa i stosunków małżeńskich : zezwolenie na zawarcie małżeństwa przez pełnomocnika, zwolnienie od obowiązku przedstawienia dokumentu potrzebnego do zawarcia małżeństwa, zezwolenie kobietom na zawarcie małżeństwa ze względu na brak wieku, ustanowienie przez sąd rozdzielności majątkowej, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności majątkiem wspólnym (art. 8401 kodeksu postępowania cywilnego), rozstrzygnięcie w istotnych sprawach rodziny (art. 24 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego), nakazanie wypłacania wynagrodzenia za pracę do rąk drugiego małżonka (art. 28 § 1 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego),
    - pochodzenia dziecka (ustalenie ojcostwa i roszczenia z tym związane, uznanie dziecka, unieważnienie uznania dziecka, zaprzeczenie ojcostwa),
    - władzy rodzicielskiej i stosunków między rodzicami a dziećmi (pozbawienie, zawieszenie, ograniczenie władzy rodzicielskiej, ustanowienie kuratora dla małoletniego, wykonywanie władzy rodzicielskiej, sposób jej wykonania, przywrócenie władzy rodzicielskiej, wydanie dziecka, zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem dziecka (art. 101 § 3 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego), rozstrzygnięcie o istotnych sprawach dziecka w razie braku porozumienia między rodzicami (art. 97 § 2 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego), umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej, ustalenie miejsca pobytu małoletniego, ustalenie kontaktów z małoletnim, zmianę kontaktów z małoletnim, zezwolenie na wydanie paszportu),
    - przysposobienia (przysposobienie i o rozwiązanie przysposobienia),
    - obowiązku alimentacyjnego (o alimenty, zmianę orzeczenia w zakresie alimentów - podwyższenie, obniżenie alimentów, ustalenie wygaśnięcia obowiązku alimentacyjnego),
    - opieki i kurateli (ustanowienie opieki nad małoletnim, zmianę opieki nad małoletnim, ustanowienie opieki nad osobą dorosłą, o zmianę opieki nad osobą dorosłą, ustanowienie kuratora),
  • sprawy nieletnich, co do których zachodzi podejrzenie popełnienia czynu karalnego lub wykazywania przejawów demoralizacji (ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich Dz.U. 02.11.109 ze zm.),
  • dotyczące leczenia osób uzależnionych od alkoholu oraz od środków odurzających i psychotropowych - ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. 05.179.1485 ze zm.), ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 07.70.473 j.t. ze zm):
    - zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu,
    - zmianę orzeczenia o obowiązku leczenia odwykowego,
    - ustanie obowiązku leczenia odwykowego.
  • należące do sądu opiekuńczego na podstawie odrębnych ustaw:
    - sprawy z ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. 94.111.535 ze zm.) umieszczenia w szpitalu psychiatrycznym bez zgody:
    a) osoby chorej psychicznie (art. 23 ustawy),
    b) osoby z zaburzeniami psychicznymi (art. 24 ustawy),
    c) osoby chorej psychicznie na wniosek (art. 29 ustawy),
    - nakazanie wypisania ze szpitala psychiatrycznego,
    - umieszczenie w domu pomocy społecznej,
    - zmianę orzeczenia o przyjęciu do domu pomocy społecznej,
    - inne z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
    2) sprawy z ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. 08.136.857 j.t.),
    3) sprawy o pobranie tkanek do przeszczepu od małoletniego (ustawa z dnia 1 lipca 2005 roku o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz.U. 05.169.1411).

 

II WYDZIAŁ  KARNY

 

Przewodniczący Wydziału   Sędzia Sądu Rejonowego  Ewa Hełmecka
Kierownik Sekretariatu Wydziału  Bożena Kulig - Ulicka



tel. 016 632 50 80
karny@lubaczow.sr.gov.pl

Do zakresu działania II Wydziału Karnego należy rozpatrywanie spraw z zakresu prawa karnego w tym:

 

  • sprawy o przestępstwa i przestępstwa skarbowe rozpoznawane w postępowaniu zwyczajnym, dla których właściwy do orzekania w I instancji jest Sąd Rejonowy, sprawy rozpoznawane w postępowaniu uproszczonym oraz w postępowaniu nakazowym i przyspieszonym,
  • sprawy w przedmiocie wydania wyroku łącznego,
  • rozpoznawanie wniosków prokuratorskich o umorzenie postępowania wobec stwierdzenia niepoczytalności u podejrzanego oraz wniosków o warunkowe umorzenie postępowania karnego,
  • wykonywanie orzeczeń w postępowaniu wykonawczym,
  • inne sprawy w tym wnioski o udzielenie pomocy sądowej przekazane z innego Sądu, o wznowienie postępowania, skierowanie sprawy do postępowania mediacyjnego, wnioski o doręczenie korespondencji zagranicznej.
  • karne o przestępstwa ścigane z oskarżenia prywatnego z wyjątkiem spraw podlegających rozpoznaniu z udziałem ławników, pozostałe przestępstwa podlegające rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym za wyjątkiem wniosków o wydanie wyroku łącznego, rozpoznawanie wniosków prokuratora w zakresie czynności sądowych w postępowaniu przygotowawczym, jeżeli sprawa z uwagi na tryb postępowania w chwili złożenia wniosku podlegałaby rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym,
  • o wykroczenia w I instancji, w tym również rozstrzyganie w zakresie wniosków organu prowadzącego czynności wyjaśniające, dla których wymagane jest orzeczenie sądu oraz wniosków o uchylenie prawomocnych mandatów karnych,
  • o wykroczenia skarbowe i przestępstwa skarbowe zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności do lat 2,  z wyjątkiem spraw nie podlegających rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym.

 

 

 

 

I WYDZIAŁ CYWILNY

 

Przewodniczący Wydziału Sędzia Sądu Rejonowego  Artur Broś
Kierownik Sekretariatu Wydziału Renata Złonkiewicz

tel. 016 632 50 83 
cywilny@lubaczow.sr.gov.pl

Do zakresu działania I Wydziału Cywilnego należy rozpatrywanie spraw cywilnych w tym :

 

  • sprawy o prawa majątkowe, w których wartość przedmiotu sporu nie przewyższa 75.000 złotych podlegające rozpoznaniu w postępowaniu procesowym z wyłączeniem spraw przekazanych do właściwości sądu okręgowego - art. 16 i 17 kodeksu postępowania cywilnego,
  • w tym między innymi sprawy o : opróżnienie lokalu mieszkalnego, wydanie nieruchomości i roszczenia o przywrócenie stanu zgodnego z prawem (art. 222 kodeksu cywilnego), odszkodowania z tytułu wypadków komunikacyjnych, naruszenie posiadania (art. 344 kodeksu cywilnego), zwolnienie zajętego przedmiotu spod egzekucji (art. 841 i 842 kodeksu postępowania cywilnego), pozbawienie tytułu wykonawczego wykonalności (art. 840 kodeksu postępowania cywilnego), uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, roszczenia z umowy darowizny, roszczenia o zachowek, odszkodowanie za szkodę na osobie, bezpodstawne wzbogacenie (art. 405 kodeksu cywilnego) oraz o zapłatę z tytułu wykonania lub nienależytego wykonania umów.
  • cywilne podlegające rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym, w tym w postępowaniu nakazowym i upominawczym, tj. sprawy należące do właściwości sądu rejonowego o roszczenia wynikające z umów, jeżeli wartość podmiotu sporu nie przekracza 10.000 złotych, a w sprawach wynikających z rękojmi, gwarancji lub niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej, jeżeli wartość przedmiotu umowy nie przekracza tej kwoty, o zapłatę czynszu najmu lokali mieszkalnych i opłat obciążających najemcę oraz opłat z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego w spółdzielni mieszkaniowej bez względu na wartość przedmiotu sporu, dotyczące depozytów sądowych, przepadku rzeczy,
  • sprawy z zakresu prawa spadkowego o : stwierdzenie nabycia spadku, dział spadku, wyjawienie przedmiotów spadkowych, ogłoszenie testamentu, zarząd spadku nieobjętego, odebranie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, dotyczące wykonawcy testamentu, uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, zabezpieczenie spadku, spis inwentarza,
  • sprawy o: podział majątku wspólnego, zasiedzenie, ustanowienie drogi koniecznej, zniesienie współwłasności, rozgraniczenie, stwierdzenie nabycia własności nieruchomości w trybie ustawy o uregulowaniu własności gospodarstw rolnych, dotyczące zarządu rzeczą wspólną, uznanie za zmarłego, stwierdzenie zgonu, sprostowanie, unieważnienie i ustalenie treści aktów stanu cywilnego, przyznanie państwowej kompensaty przysługującej ofiarom niektórych przestępstw umyślnych, zezwolenie na pobranie komórek, tkanek lub narządu od żywego dawcy, umorzenie utraconych dokumentów, odtworzenie dyplomów i świadectw,
  • sprawy egzekucyjne: ze skargi na czynności komornika (art. 767 kodeksu postępowania cywilnego), w przedmiocie nadzoru sądu z urzędu nad komornikiem (art. 759 § 2 kodeksu postępowania cywilnego), w przedmiocie egzekucji sądowej (art. 1049, 1050 i 1051 kodeksu postępowania cywilnego), o nadawanie klauzul wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika, na rzecz nowego wierzyciela lub dłużnika, o nadanie klauzuli wykonalności bankowym tytułom egzekucyjnym, o nadanie klauzuli wykonalności administracyjnym tytułom egzekucyjnym, aktom notarialnym i innym tytułom egzekucyjnym niż pochodzące od sądu, o nadanie klauzuli wykonalności europejskim tytułom egzekucyjnym, o wyznaczenie organu do prowadzenia egzekucji łącznej (art. 773 kodeksu postępowania cywilnego), o wyjawienie majątku, w przedmiocie nadzoru sądu nad egzekucją z nieruchomości, o egzekucję przez zarząd przymusowy, przez sprzedaż przedsiębiorstwa lub gospodarstwa rolnego,
  • inne sprawy cywilne, w szczególności: o odtworzenie akt, o wyłączenie sędziego, o zwolnienie od kosztów sądowych, o udzielenie zabezpieczenia w sprawach cywilnych nieprocesowych z zakresu prawa cywilnego, o udzielenie pomocy sądowej w sprawach cywilnych nieprocesowych z zakresu prawa cywilnego, o zawezwanie do próby ugodowej w sprawach cywilnych nieprocesowych z zakresu prawa cywilnego.

 

WYDZIAŁY

I Cywilny

Przewodniczący
Sędzia Sądu Rejonowego Artur Broś
pokój nr 22
tel. 16 632 50 76 wew. 076

Kierownik Sekretariatu
Renata Złonkiewicz pokój nr 4 
tel.  16 632 50 83  wew. 083
cywilny@lubaczow.sr.gov.pl


II Karny

Przewodniczący
Sędzia Sądu Rejonowego Ewa Hełmecka
pokój nr 21
tel.   16 632 50 77 wew. 077

Kierownik Sekretariatu
Bożena Kulig - Ulicka 
pokój nr 17
tel. 16 632 50 80 wew. 080
karny@lubaczow.sr.gov.pl


III Rodzinny i Nieletnich

Przewodniczący
Sędzia Sądu Rejonowego Dominika Bojdecka
pokój nr 19
tel. 16 632 50 82 wew. 082

Kierownik Sekretariatu
Teresa Pawluk
pokój nr 5B
tel. 16 632 50 69 wew.069
rodzinny@lubaczow.sr.gov.pl



IV Ksiąg Wieczystych

 Przewodniczący Ksiąg Wieczystych - Referendarz sądowy Piotr Łyda

budynek ksiąg wieczystych
pokój nr 12
tel. 16 632 50 89 wew. 089

Kierownik Sekretariatu
Małgorzata Sokołowska 
budynek ksiąg wieczystych
pokój nr 13
tel. 16 632 50 87 wew.087
ksiegi@lubaczow.sr.gov.pl

 
Rzecznik Prasowy Sądu Okręgowego  w Przemyślu 
Sędzia Sądu Okręgowego  Małgorzata Reizer


 

siedziba : Sąd Okręgowy w Przemyślu, pokój nr 99

 

tel.sł. 016 676 13 85 , tel. kom. 600 094 331


rzecznik.prasowy@przemysl.so.gov.pl

 

Do jego zadań należy:
 
  • -  informowanie Prezesa Sądu o publikacjach w mediach dotyczących sądów okręgu przemyskiego,
  • -  informowanie mediów o działalności sądów okręgu przemyskiego,

 

 

 

 

 

  • Wnioski o dostęp do akt sprawy oraz innych zezwoleń przewidzianych przepisami odpowiednich procedur nalezy kierować  pisemnie bezpośrednio do Prezesa Sądu Okręgowego w Przemyslu.