BIP SR Lubaczów
BIP SR Lubaczów
Biuletyn Informacji Publicznej
Sądu Rejonowego w Lubaczowie
Adres:
37-600 LUBACZÓW
UL. MICKIEWICZA 24
tel. centrali 016/632 50 64
fax. 016/632 50 64
Strona Intrenetowa Sądu
www.lubaczow.sr.gov.pl
Redakcja SR Lubaczów
Redaktor:
Tel. 016 - 632 50 64
Wprowadzanie treści:
Przemysław Kisała Administrator systemu informatycznego
tel. 0-16 676-13-55
p.kisala@przemysl.so.gov.pl
Mariusz Hodur Informatyk
tel. 0-16 676-13-55
m.hodur@przemysl.so.gov.pl
Majątek i finanse
Majątek i finanse Sądu
Sąd Rejonowy w Lubaczowie jest samodzielną jednostką organizacyjną sektora finansów publicznych (jednostką budżetową), nie posiadająca osobowości prawnej.
Działalność Sądu prowadzona jest według zasad określonych dla jednostek budżetowych z uwzględnieniem szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych zawartych w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości. Dysponentem środków budżetowych Sądu jest Dyrektor Sądu Okręgowego w Przemyślu.
Zadania realizowane przez Sąd Rejonowy w Lubaczowie w 2022 roku finansowane były z Budżetu Państwa w ramach części 15 oraz działu - 755 - Wymiar sprawiedliwości. Limit wydatków budżetowych ogółem wyniósł 5.920.967,00 zł i obejmował środki zaplanowane w rozdziale klasyfikacji budżetowej: 75502 - Jednostki sądownictwa powszechnego. Plan wydatków zrealizowany został 5.920.877,99 zł.
Majątek Skarbu Państwa w stosunku do którego uprawnienia właścicielskie wykonuje i którym dysponuje Sąd - obejmuje m. in. nieruchomości, majątek ruchomy, wartości niematerialne i prawne oraz środki obrotowe.
Stan majątku na dzień 31.12.2022 r:
Wybrane składniki majątku |
Wartość (netto) |
Grunty |
62.436,42 |
Budynki, lokale i obiekty |
699.479,91 |
Maszyny i urządzenia techniczne |
1.232.702,90 |
Wartości niematerialne i prawne |
14.742,40 |
R a z e m : |
2.009.361,63 |
Sąd posiada w zarządzie następujące grunty:
- działki nr 2628 i 2629 o powierzchni 0,3975 ha - przy ul. Mickiewicza 24 stanowiące nieruchomości zabudowane (siedziba Sądu)
Bazę lokalową Sądu Rejonowego w Lubaczowie stanowią 3 budynki przy ul. Mickiewicza 24:
1/ budynek administracyjny o powierzchni - 916,23 m2
2/ budynek ksiąg wieczystych /wraz z łącznikiem/ o powierzchni - 412,21 m2
3/ budynek garażowy o powierzchni - 120,22 m2.
Biblioteka i archiwa SR Lubaczów
Sąd Rejonowy w Lubaczowie prowadzi bibliotekę zakładową.
Na księgozbiór składają się przede wszystkim książki i czasopisma z dziedziny prawa i nauk pokrewnych. Korzystać z księgozbioru mogą pracownicy Sądu Rejonowego w Lubaczowie.
Do zadań biblioteki należy również prenumerata książek i czasopism, a także bieżący ich zakup.
Sąd Rejonowy w Lubaczowie posiada archiwum zakładowe, która działa na podstawie Zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 30 grudnia 1985 roku
w sprawie archiwów zakładowych w jednostkach organizacyjnych resortu sprawiedliwości ( Dz. Urz. MS Nr 8, poz. 55).
Dokumentacja powstaje w wyniku działalności jednostki, a następnie po wykorzystaniu podlega przekazaniu do archiwum zakładowego.
Do zadań archiwum zakładowego w szczególności należy:
- przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych,
- przechowywanie i zabezpieczenie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej
ewidencji,
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji osobom upoważnionym,
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji stanowiącej materiały
archiwalne zaliczane do kategorii „A" do właściwego archiwum państwowego,
- przygotowywanie i brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (kategoria „B"),
udział w komisyjnym jej brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanych
materiałów na makulaturę,
- utrzymywanie stałych kontaktów z właściwym archiwum państwowym.
Prowadzone rejestry SR Lubaczów
Urządzenia ewidencyjne służą do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw, sporządzania sprawozdań statystycznych oraz stanowią podstawę oznaczenia, układu i przechowywania akt.
Rejestry, ewidencje oraz wykazy prowadzone są w oparciu o: zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (D. Urz. Min. Spraw. Nr 5, poz. 22) oraz rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 roku - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249).
Archiwa prowadzone są w oparciu o przepisy:
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.06.97.673),
- rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375),
- rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 marca 2004r. w sprawie archiwizowania akt spraw sądowych (Dz. U. Nr 46, poz. 443),
- zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz. Ministerstwa Sprawiedliwości Nr 5, poz. 22),
- rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007r. "Regulamin urzędowania sądów powszechnych". (Dz.U. z 2007r. nr 38 poz. 249),
zarządzenie Prezesa Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie z dnia 6 listopada 2007 roku Nr 68/07 w sprawie wprowadzenia Instrukcji Kancelaryjnej wraz z załącznikami.
Dane zawarte w rejestrach : repertoriach, wykazach, kontrolkach i innych urządzeniach ewidencyjnych udostępniane są uczestnikom postępowania oraz na żądanie uprawnionych osób.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec