Aktualności SR Lubaczów

E-płatności dla obywatela: papierowe znaki opłaty sądowej tylko do 30 czerwca 2018



 

Platforma e-Płatności służy do uiszczania wszelkich opłat sądowych. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom obywateli. Opłacanie należności zajmuje mniej czasu i jest łatwiejsze. Przyśpiesza postępowania sądowe i przynosi oszczędności. Dlatego tradycyjne znaki opłaty sądowej po 30 czerwca 2018 r. wychodzą z użycia.

Już od 1 stycznia 2017 r. przez e-Płatności można uregulować opłatę sądową za pozew (wniosek), opłatę kancelaryjną (np. za wydanie odpisu orzeczenia) oraz dokonać zakupu znaku opłaty sądowej w formie elektronicznej.

Znak opłaty sądowej w nowej formie ma postać graficzną kodu kreskowego i numerycznego (składającego się z 14 cyfr arabskich,) odpowiadającego zapisowi w bazie danych systemu
e-Płatności. Znak może mieć dowolny nominał. Zabezpieczenia systemu umożliwiają wyłącznie jednokrotne wykorzystanie elektronicznego znaku opłaty sądowej. Jego skasowanie jest możliwe tylko raz. Obecnie znak może zostać kupiony zarówno w kasie sądu, jak i przez stronę
https://oplaty.ms.gov.pl.

 

UWAGA: papierowe znaki opłaty sądowej mogą być wykorzystywane do wyczerpania zapasów, nie dłużej jednak niż do 30 czerwca 2018 r. Po tej dacie:

·      nie będzie kontynuowana sprzedaż papierowych znaków opłaty sądowej;

·      nie będzie możliwy zwrot uprzednio nabytych i niewykorzystanych znaków;

·dokonywanie opłat znakami opłaty sądowej w papierowej formie nie będzie dopuszczalne(wyjątek będą stanowić opłacone papierowymi znakami pisma kierowane do sądu, nadane drogą pocztową najpóźniej 30 czerwca 2018 r., które wpłyną do sądu po tym terminie - decyduje data stempla pocztowego).

 

Od 1 lipca 2018 r. znaki opłaty sądowej będą funkcjonować wyłącznie w formie elektronicznej. E-znaki są generowane w systemie e-Płatności. Mogą być samodzielnie drukowane lub przedstawiane do skasowania w sądzie na ekranie urządzeń mobilnych.

 

E-znaki są możliwe do nabycia:

·           na stronie systemu e-Płatności (portal e-Płatności), pod adresem https://oplaty.ms.gov.pl;

·           w kasach sądowych (wydruk na etykietach samoprzylepnych).

 

Portal e-Płatności (https://oplaty.ms.gov.pl), niezależnie od możliwości nabycia elektronicznych znaków opłaty sądowej, umożliwia bezpośrednie uiszczanie opłat sądowych z wykorzystaniem natychmiastowych przelewów internetowych (pay-by-link) oraz kart kredytowych.

Jako obowiązujące i dopuszczalne formy wniesienia opłat sądowych w dalszym ciągu pozostają również uiszczenia w formie:

·           bezgotówkowej - tradycyjny przelew na rachunek dochodów sądu;

·           wpłaty gotówkowej bezpośrednio w kasie sądu.

TYDZIEŃ POMOCY OSOBOM POKRZYWDZONYM PRZESTĘPSTWEM

 
W tym roku „Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem” odbywać się będzie w dniach od 19 lutego - 25 lutego. 



W organizację obchodów aktywnie włączyły się: Prokuratura Generalna, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Komenda Główna Policji, Krajowa Rada Kuratorów, Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Izba Radców Prawnych, Krajowa Rada Komornicza, Krajowa Rada Notarialna, Naczelna Izba Lekarska  oraz Komenda Główna Straży Granicznej.

Tegoroczna formuła „Tygodnia Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem” jest kontynuacją przyjętej formuły.  

 

W tym roku w dniach od 19 lutego do 25 lutego  osoby pokrzywdzone przestępstwem będą mogły skorzystać z  bezpłatnych porad i informacji udzielanych przez prawników, psychologów oraz przedstawicieli wyżej wymienionych środowisk  w trakcie  dyżurów  
pełnionych w ww. podmiotach. 



Ponadto  w  ramach "Tygodnia  Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem"   : 

 
W Sądzie Rejonowym w Lubaczowie asystent sędziego w ramach pełnionego dyżuru będzie udzielać bezpłatnych porad prawnych osobom pokrzywdzonym przestępstwem w następujących dniach:

-19.02.2018 r. w godz. 7:30-15:30 pok. nr 19 w budynku sądu

-20.02.2018 r. w godz. 7:30-15:30 pok. nr 19 w budynku sądu

-21.02.2018 r. w godz. 7:30-15:30 pok. nr 19 w budynku sądu

-22.02.2018 r. w godz. 7:30-15:30 pok. nr 19 w budynku sądu 

-23.02.2018 r . w godz. 7:30-15:30 pok. nr 19 w budynku sądu 

 

 


Zobacz stopkę...
Zarządzenie  nr 88/2017 w sprawie  ustalenia czasu pracy w 2018 r. 
W dniu 27 września 2017 r. Minister Sprawiedliwości na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 12 lipca 2017 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1452) odwołał z pełnienia funkcji Prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie z dniem 28 września 2017 r.  SSR Artura Brosia.



Jednocześnie  w dniu  27 września 2017 r.  na podstawie art. 25 § 1 i art. 26 § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2062 z późn. zm.) powołał SSR Ewę  Hełmecką do pełnienia  funkcji  prezesa  Sądu Rejonowego w Lubaczowie   na  okres  czterech lat. 

pdf20170405125203.pdf