SR Lubaczów
Deklaracja dostępności Sąd Rejonowy w Lubaczowie
Sąd Rejonowy w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://lubaczow.sr.gov.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz spełnia wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Ocena nadmiernych kosztów
Nie dotyczy. Brak elementów wyłączonych z dostępności ze względu na nadmierne koszty.
Niedostępne treści
Na stronie internetowej nie znajdują się treści, które są niedostępne.
Niezgodność z załącznikiem
Na stronie internetowej nie występują niezgodności z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre treści znajdujące się na stronie internetowej są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności cyfrowej na mocy przepisów ustawy, ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie ustawy i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego.
Nadmierne koszty
Na stronie internetowej nie występują elementy niedostępne cyfrowo, które zostały wyłączone ze względu na nadmierne koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona internetowa oferuje następujące udogodnienia dla użytkowników:
Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?
Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności (A, AA oraz AAA). Jako cel postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA. Wydawca i redakcja serwisu w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.
Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?
Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.
Wygląd
Układ graficzny serwisu jest w całości opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.
Na stronach serwisu używane są tylko względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.
Odnośniki
Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu). Niektóre odnośniki prowadzą do plików, które nie są plikami dostępnymi cyfrowo.
Obrazki
Wszystkie obrazki i grafiki prezentacyjne zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony, tak aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.
Udogodnienia
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
- przełączniki zmiany kontrastu
Korzystanie z klawiatury i skrótów klawiaturowych
Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych – dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku.
Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Skróty klawiszowe
Na stronie dostępne są standardowe skróty klawiaturowe oraz możliwość pomijania bloków (skip links). Zrezygnowano ze skrótów niestandardowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami wspierającymi.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Osoba do kontaktu: Agnieszka Król-Zajdel
- E-mail: dostepnosc@rzeszow.sa.gov.pl
- Telefon: 17 858 02 25
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Agnieszka Król-Zajdel
- Adres: ul. Konarskiego 6, 37-700 Przemyśl
- mejl: dostepnosc@rzeszow.sa.gov.pl
- telefon: 17 858 02 25
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Brak dodatkowych informacji.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Sąd Rejonowy w Lubaczowie ma siedzibę przy ul. Mickiewicza 24, 37-600 Lubaczów.
Dojazd do budynku
- Do siedziby Sądu Rejonowego prowadzi wejście od strony ulicy Mickiewicza.
Dostępność miejsc parkingowych:
- Na wewnętrznym parkingu sądu znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Parkowanie na tych miejscach jest bezpłatne, osoby chcące skorzystać z tego parkingu proszone są o zgłoszenie tego faktu ochronie sądu przy wjeździe na parking.
Dostępność wejścia
- Po wejściu do budynku znajduje się punkt kontroli obsługiwany przez pracowników ochrony.
- Za punktem kontroli po lewej stronie znajduje się Biuro Podawcze, po lewej stronie znajduje się kasa.
- W holu głównym została umieszczona tablica z informacją o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu.
Informacje dla osób poruszających się na wózkach
- Do budynku przy ulicy Mickiewicza dla osoby poruszającej sią na wózku inwalidzkim prowadzi poczylnia o stosownym stopniu nachylenia od strony parkingu wewnętrznego.
- Drzwi wejściowe do budynku nie są automatyczne.
- Przed wejściem do budynku sądu osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich proszone są o zgłoszenie takiego faktu ochronie budynku.
- Ochrona budynku pomoże dotrzeć osobie niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim do miejsca docelowego sądu.
- Wszystkie piętra budynku sądu oraz budynku ksiąg wieczystych są ze soba skomunikowane.
- Budynek posiada windę dla osób niepełnosprawnych oraz platformy schodowe.
- Wszystkie urzadzenia zabezpieczone są w przypadku wystąpienia awarii oraz posiadają syglalizacje alarmową połaczona bezpoesrednio z ochroną.
- Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
- W holu głównym zamieszczono informację o ich położeniu wraz z oznaczeniem graficznym.
Informacje dla osób niewidomych i słabowidzących
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- O możliwości wejścia na salę rozpraw decyduje sąd.
- Tablice informacyjna o lokalizacji poszczególnych wydziałów i oddziałów sądu nie są dostępne w alfabecie Braille’a, nie ma również oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- Dlatego też planując przybycie do sądu najlepiej uprzednio zadzwonić i umówić się z przewodnikiem.
Kontakt do przewodników:
- Biuro Obsługi Interesanta numer telefonu 16 632 50 64
Informacja dla osób niesłyszących
- Pracownicy sądu nie posługują się językiem migowym. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie takiej potrzeby na numery kontaktowe podane powyżej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pozostałe informacje
Plan działania Sądu Rejonowego w Przemyślu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025.
https://www.przemysl.so.gov.pl/images/Plan_dzialan/Plan_dzia%C5%82ania_SO_PRZEMY%C5%9AL.pdf
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego za rok 2020.pdf
zarządzenie_uchylające__zarządzenie_wyznaczające_Koordynatorów_do Spraw_Dostepności.pdf
Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do Spraw Dostępności739.79 KB
Informacja o pierwszym i kolejnym powołaniu sędziów SR Lubaczów
Lp. |
Imię i nazwisko |
Organ powołujący |
Organ wnioskujący o powołanie |
Data powołania |
Miejsce służbowe (siedziba) sędziego |
1. |
Dominika Bojdecka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
20 grudnia 2007 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
2. |
Artur Broś |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
20 października 1999 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
3. |
Elżbietą Grzeczka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
21 lutego 2001 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
4. |
Ewa Hełmecka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
9 kwietnia 2008 r. 1 stycznia 2016 r. |
Sąd Rejonowy w Jarosławiu Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
5. |
Monika Motyczka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
9 czerwca 2009 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
Udostępnianie akt do celów badawczych
Informacja dla studentów i innych osób przygotowujących pracę dyplomową lub przeprowadzających badania naukowe.
W celu uzyskania zgody na udostępnienie do wglądu akt sądowych lub repertoriów Sądu Rejonowego w Lubaczowie należy złożyć wypełniony i czytelnie podpisany wniosek skierowany do Prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie (według formularza wniosku udostępnionego w linku poniżej), w którym wnioskodawca uzasadnia konieczność otrzymania dostępu do wnioskowanych akt oraz wskazuje konkretne sygnatury akt spraw lub kategorie spraw (powołując się na artykuły kodeksów).
Niezbędne jest także czytelne podpisanie dołączonego do formularza wniosku załącznika nr 1 (zgody na przetwarzanie przez Sąd Rejonowy w Lubaczowie danych osobowych wnioskodawcy wraz z klauzulą informacyjną) oraz załącznika nr 2 (oświadczenia związanego z przetwarzaniem udostępnionych w związku z badaniami naukowymi danych osobowych), zgodnych z przepisami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Należy nadto załączyć aktualne zaświadczenie z uczelni lub innej uprawnionej instytucji, potwierdzające fakt przygotowywania pracy naukowo – badawczej.
Petycje SR Lubaczów
Podział czynności sędziów SR Lubaczów
W załącznikach poniżej zamieszczono podział czynności sędziów oraz starszego referendarza Sądu Rejonowego w Lubaczowie.
I Wydział Cywilny
Anna Drabik - Prezes Sądu Rejonowego w Lubaczowie,
Artur Broś - Przewodniczący Wydziału
II Wydział Karny
Ewa Hełmecka - Przewodnicząca Wydziału
III Wydział Rodzinny i Nieletnich
Dominika Bojdecka - Przewodnicząca Wydziału
IV Wydział Ksiąg Wieczystych
Piotr Łyda -Przewodniczący Wydziału